Een Oegandese naam om trots op te zijn! - Reisverslag uit Bukomansimbi, Oeganda van Daniëlle Dierkes - WaarBenJij.nu Een Oegandese naam om trots op te zijn! - Reisverslag uit Bukomansimbi, Oeganda van Daniëlle Dierkes - WaarBenJij.nu

Een Oegandese naam om trots op te zijn!

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

31 Maart 2014 | Oeganda, Bukomansimbi

Deze week begon zoals alle andere weken hiervoor met het geven van remedial teach lessen. Het ging deze week goed en het was erg leuk. Eén van onze lessen ging over emoties en gevoelens, hierbij hadden we ook bingo gemaakt. De kinderen waren erg enthousiast, dat was erg leuk. Op deze manier leren ze beter doordat de manier van aanleren hen aanspreekt. Ook hebben we lessen gegeven waarin de kinderen als extra opdracht een woordzoeker op moesten lossen, wat waren de kinderen toen fanatiek. Echt fantastisch om te zien.
Maandag rond de middag, toen ik mijn vorige verslag op waarbenjij zette, kwam er een meisje van het Hoys college naar mij toe en gaf mij een klein opgevouwen briefje. Ik opende het en er stond een vriendschapsverzoek in. Er stond in dat ze van me hield en de vraag of ik vrienden met haar wilde worden. Erg aardig maar ik was toch wel verbaasd. 's Avonds aten we bij Ruud, Sofie en Chris omdat Ruud en Sofie morgen naar Kampala vertrekken en volgende week weer naar huis gaan. We hadden een klein afscheidspakketje voor ze gekocht wat ze erg leuk vonden.
Dinsdag ging de les van P.7 ineens niet door, dit was niet aan ons doorgegeven. Ik wilde de kinderen uit de klas ophalen, was het lokaal ineens leeg. Heel vreemd. Hadden ze examens, wat ze pas een half uur nadat de les was begonnen ons vertelden.
Woensdag mochten we P.2 keersommen leren, dit hadden ze nog niet eerder gehad. We begonnen met de tafel van 2. We oefenden dit door gebruik te maken van 'met sprongen vooruit'. Dit is een soort methode met allemaal spelletjes voor rekenen. De kinderen moesten springen, elke sprong was twee waard. Dus één keer springen was twee, maar twee keer springen was vier. Na even oefenen begrepen de kinderen dit. De verwerking verliep ook goed. Aan het eind van de middag zijn we Bukomansimbi nog in gegaan om onder andere brood te halen. Ook heb ik mijn sandalen weggebracht om te laten maken, dit kostte me wel 1000 Oegandese shilling (ongeveer €0,30). Ook kreeg ik van een Oegandees uit Bukomansimbi de naam Namuyomba, ik weet alleen nog niet wat het betekent. De één zegt dat het vrede betekent, de ander zegt dat het gewoon een meisjesnaam is. Toch ben ik er best trots op.
Donderdag was even een prut dag. Alles zat zo'n beetje tegen. Ik miste thuis heel erg en zat hierdoor niet lekker in m'n vel, bah. Toen had ik met remedial teaching ook nog eens twee kinderen die er niets van begrepen wat mij op dat moment erg frustreerde. s' Nachts hebben we van 3 uur tot half 5 buiten gestaan. Het flitste aan één stuk door en het regende heel hard. We waren allemaal wakker en sliepen slecht, dus besloten we te genieten van dit mooie geflits.
Vrijdag zijn we dan ook vertrokken naar Kampala om zo weer na drie weken met thuis te kunnen skypen, waar we erg aan toe waren. Vanuit Masaka gingen we met de matatoe naar Kampala. We zaten op de achterste rij in de matatoe, komen er ineens kippen in de kofferbak. Die konden we dus de hele reis zien als we tussen de stoelen door keken. Heel bijzonder. Na een lange reis aangekomen in Kampala zijn we naar de supermarkt gegaan. Hierbij was ook een kfc, hier was ik nog nooit geweest. Mijn eerste keer in de kfc in Kampala, hier hebben we heerlijk softijs gegeten. Mmm.. s' Avonds heb ik heerlijk met Wilco geskyped, wat was ik daar aantoe. Wat heerlijk om de mensen thuis dan weer te zien, horen en spreken.
Zaterdag zijn we op tijd opgestaan om naar de kraftmarkt te gaan. Hier kun je echt vanalles kopen. Tassen, broeken, slippers, sleutelhangers, echt van alles. Hier heb ik voor mezelf een tas, haarband, slippers en een broek gekocht. Natuurlijk ook wat souvenirs voor thuis, maar ik ga natuurlijk niet vertellen wat.
Zondag hebben we afscheid genomen van Ruud en Sofie, zij waren namelijk ook in hetzelfde hostel. Daarna zijn we begonnen aan de reis terug naar Bukomansimbi wat erg tegen viel. We vertrokken om kwart over 12 vanuit ons hostel en waren om half 6 bij ons huisje in Bukomansimbi. We moesten namelijk in Kampala een uur wachten totdat de matatoe vol zat om te kunnen vertrekken.

Lieve groetjes uit Oeganda

  • 31 Maart 2014 - 17:01

    Opa & Oma:

    Hallo Daniëlle daar ben je weer. Wat was het fijn dat we zaterdag weer even gezellig konden skypen.
    heerlijk om je weer te zien, en je stem te horen.
    Je hebt zeker een mooie naam gekregen daar in Oeganda.
    Als deze week erop zit ben je al weer op de helft van je stage in Bukomansimbi.
    Geniet nog lekker van deze mooie ervaring, we blijven je volgen.

    groetjes, en een dikke knuffel van Opa en Oma

  • 31 Maart 2014 - 23:04

    Wim En Annie Sleiderink:

    Dag Daniëlle we beginnen jouw al iets te kennen met je mooie verhalen.dat je een heel kapitaal kwijt was om je slippers te laten maken (dat was natuurlijk wel een rib uit je lijf???) Maar we hebben gelezen dat je ook weer nieuwe heb gekocht. Daniëlle dat je even een dip had kan ik mij wel heel goed voorstellen Er gaan vrienden naar huis en iets tegenslag ,dan kan dat gebeuren.de reis naar jullie huis duurde wel lang .we hadden vanmorgen van je opa wel gehoord dat je er een hele reis voor moest maken als je naar Kampala ging.
    Ja hier in Zwolle zitten soms maar een paar mensen in de bus.Hij komt ieder kwartier voor bij.Misschien krijgen wij morgen ook een onweersbui.we hebben momenteel wel mooi fietsweer want dat doen Wim en ik graag Daniëlle tot de volgende keer wij blijven jouw wel volgen hartelijke groeten van Wim en Annie

  • 31 Maart 2014 - 23:06

    Jolanda:

    Hallo daar...
    Ook ik had het geluk dat ik zaterdag bij mama was en met je mocht skypen.. Wat had je weer leuke verhalen, en wat ga je nog mooie dingen doen...
    En ja hoor, toen we bij opa en oma kwamen was je daar op de Skype en hoorde we nog meer mooie verhalen.
    Het verschil in tijd is nu nog maar een uurtje...wij zijn een uur vooruit gegaan..hihi
    Het is hier lekker weer...morgen word lekker 21 graden...
    Fijn dat je weer tijd had om lekker met Wilco bij te kletsen... Ook zag ik weer leuke foto's. Je mooie jurk had je ook aan zag ik.. Bijna heb je de helft al weer bereikt... En er staan nog leuke uitjes op je programma... Geniet meid.. We kijken uit naar je volgende verhaal..

    Lieve groeten en dikke knuffel van Henk-Jan Tante, Pascal en Dylan xxx

  • 01 April 2014 - 18:28

    Wilco:

    Lieve Daantje....:D

    Hoewel de verbinding bij skype niet helemaal top was,
    was het weer gezellig om je te zien....:D
    Nog maar enkele stageweken en dan kun je lekker Oeganda
    ervaren en leuke dingen bezichtigen. Lijkt mij super gaaf!!

    Zet hem nog even op met stage, en voor je het weet zit
    je alweer in het vliegtuig opweg naar Nederland.

    we denken aan je!
    xx(F)
    Wilco

  • 06 April 2014 - 13:12

    Rein En Corrie:

    Hoi Daniëlle leuk om je verslagen te lezen en wat heb je al veel indrukken opgedaan.
    Je verblijf daar schiet al weer aardig op.
    We blijven je volgen . Top voor deze ondernemende dames.

    Groeten Corrie en rein

  • 06 April 2014 - 17:35

    Trudy En Jelle:

    Hallo Daantje,

    Fijn om je verslag weer te lezen en wat een leuke fot's. Die jurk staat je goed. Op je nieuwe naam mag je zeker trots op zijn, hopelijk kom je nog achter de goede betekenis. De helft zit er op van je stage.

    Vond het leuk om met je te watts appen, ging erg snel, hadden het niet verwacht. Het feessie van Jelle was gezellig.

    Op naar je volgende verslag en foto's. Blijf genieten en de groetjes aan iedereen.

    Liefs Trudy en Jelle en de poepie's.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Actief sinds 22 Jan. 2014
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 15894

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 20 Mei 2014

Stage in Bukomansimbi, Oeganda

Landen bezocht: