Het aftellen is nu echt begonnen. - Reisverslag uit Emmeloord, Nederland van Daniëlle Dierkes - WaarBenJij.nu Het aftellen is nu echt begonnen. - Reisverslag uit Emmeloord, Nederland van Daniëlle Dierkes - WaarBenJij.nu

Het aftellen is nu echt begonnen.

Door: Daniëlle Dierkes

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

31 Januari 2014 | Nederland, Emmeloord

Nog 20 nachtjes slapen en dan is het zover. Dan stap ik, samen met twee klasgenoten op het vliegtuig naar Oeganda, voor 3 maanden. De voorbereiding verloopt tot nu toe nog goed. Er moet veel geregeld worden voordat we kunnen vertrekken. Nu heb ik vijf vaccinaties gehad en staan mij er nog vier te wachten.

Helemaal naar Oeganda, het is wel een eind weg. Ik kijk er heel erg naar uit, maar vind het eigenlijk ook wel heel erg spannend. We gaan in Oeganda stagelopen op de school van stichting up4s. Dit sluit goed aan bij onze opleiding voor leerkracht basisonderwijs.
Ik heb al verhalen gehoord over Oeganda en de plek waar wij verblijven. Zo ben ik heel benieuwd hoe de mensen daar zijn, dat wil ik zelf ervaren. Ook ben ik benieuwd hoe matoke smaakt. Matoke is gestoomde of gekookte bananen uit groene schil, die vervolgens geprakt zijn. Het schijnt lekker te zijn.

De vliegreis duurt tien uur en een kwartier. We vliegen vanuit Amsterdam Schiphol rechtstreeks naar Entebbe in Oeganda. Wel maken we onderweg een benzinestop.

  • 01 Februari 2014 - 17:50

    Pap En Mam :

    Dag meid,

    Mooi stukje, ga zo door en we kunnen je helemaal volgen op je reis.

    Liefs van pap mam

  • 02 Februari 2014 - 10:19

    Oma En Opa:

    Hallo Danielle, na gister eerst het 5 jarig feestje, nu verder aftellen, spannend, we vinden het heel dapper dat je dit gaat ondernemen. We zullen je volgen. Dikke knuffel Oma en Opa

  • 18 Februari 2014 - 21:17

    Tante, Henk-Jan En De Boys:

    Hey meid,

    We hebben je net even gedag gezegd . Willen je even laten weten dat we super trots op je zijn meid. Je doet het toch allemaal maar even hoor. We hopen dat je een hele fijne tijd gaat beleven, en zullen je deze 3 maanden op de voet volgen hoor.. Fijne vlucht donderdag... Dikke kus ons vijven...xxx

  • 16 Maart 2014 - 14:13

    Nel:

    Ja,danielle ook ik volg je met je reisverslag.Wat mooi dat we op deze manier je mooie verhalen kunnen volgen.En wat bof je dat je daar naar toe mocht.Geniet meisje van al dat mooi's.Ik kijk uit naar het volgende verslag.Pas goed op je zelf,en heel veel liefs van tante Nel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Actief sinds 22 Jan. 2014
Verslag gelezen: 466
Totaal aantal bezoekers 15891

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 20 Mei 2014

Stage in Bukomansimbi, Oeganda

Landen bezocht: