Dit vergeet ik nooit meer! - Reisverslag uit Emmeloord, Nederland van Daniëlle Dierkes - WaarBenJij.nu Dit vergeet ik nooit meer! - Reisverslag uit Emmeloord, Nederland van Daniëlle Dierkes - WaarBenJij.nu

Dit vergeet ik nooit meer!

Door: Daniëlle Dierkes

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

28 Mei 2014 | Nederland, Emmeloord

Ik ben alweer een week thuis. Vorige week maandagavond laat stapte ik in het vliegtuig. Toen we in waren gecheckt zagen we dat we niet bij elkaar zaten in het vliegtuig. Sharon en Suus zaten naast elkaar, ik zat de rij erachter. Ik had een bijzondere plek in het vliegtuig. Links van mij zat een dikke vrouw die half tegen mij aan hing en rechts van mij zat een snurkende Oegandees. Hierdoor kon in onder andere niet slapen in het vliegtuig. Daarnaast kon ik maar in één positie liggen waardoor dit ook niet erg aangenaam was. Tijdens de vlucht zijn we goed voorzien van eten en hebben we 's ochtends een lekker ontbijtje gehad.
Het was alweer dinsdag en we hadden geen vertraging. We landden op tijd op de polderbaan, dit betekent dat we nog lang moesten taxiën. Toen we eenmaal uit het vliegtuig en door de douane waren stonden we als eerste bij de band waar onze bagage aan zou komen. We hoefden maar even te wachten en één van de eerste koffers waren die van ons. Hier hadden we heel erg geluk mee. Nu kwam het spannende moment. Door de deuren lopen en mijn familie weer zien. Ik ging er vanuit dat papa, mama en Lianne mij op gingen halen. Maar toen ik door de deuren ging, stonden er veel meer mensen, ook opa, oma en mijn oom en tante waren er. Wat een verrassing. Ik moest even huilen van de spanning, wat ontzettend fijn om ze weer te zien. Wat een feest. Suus, Sharon en ik hebben afscheid van elkaar genomen en we zijn allemaal naar huis gegaan. Ik keek in de auto even raar tegen het stuur aan, deze zat ineens aan de verkeerde kant. Eenmaal thuis stapte in het huis binnen, het was zo schoon en zo luxe, het deed me denken aan een 5 sterren hotel. Tja, we waren niet veel luxe gewend. Thuis heb ik de souvenirs gegeven, waar ik erg veel zin in had. Ze waren er erg blij mee, ook altijd fijn. Wilco kwam als verrassing nog langs, wat was ik blij om hem te zien. Ik had hem zo gemist en heb hem even plat geknuffeld. 's Avonds kwam er nog een verrassing. Er was voor mij een welkomstaart laten maken, hij was prachtig, en erg lekker.
Het is heel gek om weer thuis te zijn en te wennen aan het feit dat je weer thuis bent. Het tempo in Oeganda lag veel lager dan hier in Nederland en nu moest ik vandaag ook nog werkstukken inleveren. Dat is mij natuurlijk nooit gelukt, nu we ineens zo snel moeten. Ik geniet hier wel weer van het lekkere eten en een verse bruine boterham, heerlijk.

  • 28 Mei 2014 - 22:02

    Nianli:

    Voor Daniëlle,

    Fijn dat je weer thuis bent na je reis van 3 maanden.
    Het was ook voor ons spannend op Schiphol. Door welke deur zou je naar buiten komen :-)

    Het is geweldig om al je verhalen te horen en de foto's te zien. Wat heb jij veel gezien en meegemaakt.
    Een ervaring om nooit te vergeten!!

    Succes om weer in het ritme te komen van onze hectische maatschappij haha.

    Liefs van pap, mam en Lianne :-D

  • 29 Mei 2014 - 01:03

    Wilco:

    Jeeh, Afrikaantje is weer thuis.
    Nu moet ik flink gaan zonnen, want je kwam zowat
    poepie bruin terug.
    Dus pas op, ik ga je inhalen....;)

    De taart was heerlijk en helemaal geslaagd. Mooie
    foto's stonden erop...:D

    Laatste loodjes voor dit schooljaar, nog ff knallen
    en dan (alweer) vakantie...:D
    Succes!!

    xx(F)

  • 31 Mei 2014 - 20:58

    Wim En Annie Sleiderink:

    Danielle fijn dat je gezond weer thuis bent gekomen We waren 3 weken in Amerika daarom konden we je niet volgen.Bedankt dat wij jouw verhalen ook mochten lezen en natuur;lijk ook je foto's mochten zien.
    Daniëlle we wensen jouw in de toekomst veel succes.groeten van Wim en Annie

  • 17 December 2014 - 14:17

    Milotte Maas:

    Hoi Daniëlle,

    Ik weet niet of je nog weet wie ik ben, maar we hebben samen op de Boni gezeten.
    Nu was ik aan het google'en en kwam toevallig op jou site van waarbenjij.nu uit. Heel erg leuk om jou verslagen te lezen! Mede omdat ik waarschijnlijk in februari ook naar Bukomansimbi zal gaan voor stage. Daarom ben ik erg benieuwd naar jou ervaring! Wie weet heb je nog tips voor me? ;)

    Ik hoop dat je een melding van dit berichtje krijgt, en hem kunt lezen. Ik zou graag eens met je babbelen over jou ervaringen en belevingen!

    Zou je mij misschien een mailtje willen doen?

    Groetjes Milotte
    milottte9@hotmail.com

  • 28 December 2014 - 16:48

    Milotte Maas:

    Hoi Danielle,

    Ik zie nu ineens dat ik mijn emailadres onder aan het vorige berichtje niet goed heb geschreven. Stom stom. het moet zijn: milotte9@hotmail.com

    Ik zou het leuk vinden jou verhalen en ervaringen eens te horen!

    Groetjes,
    Milotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Actief sinds 22 Jan. 2014
Verslag gelezen: 3744
Totaal aantal bezoekers 15878

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 20 Mei 2014

Stage in Bukomansimbi, Oeganda

Landen bezocht: