Alweer over de helft - Reisverslag uit Bukomansimbi, Oeganda van Daniëlle Dierkes - WaarBenJij.nu Alweer over de helft - Reisverslag uit Bukomansimbi, Oeganda van Daniëlle Dierkes - WaarBenJij.nu

Alweer over de helft

Door: Daniëlle Dierkes

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

07 April 2014 | Oeganda, Bukomansimbi

Maandag was een wisselende dag. Ik werd wakker en miste thuis heel erg, dit is natuurlijk niet leuk. Maar vervolgens hebben we deze dag erg gelachen. Ook kwamen we een jongetje tegen die hard moest niezen toen we voorbij kwamen waardoor er een grote snotterbel uit zijn neus hing. Hier moesten we erg hard om lachen. Er zijn ook twee meiden uit Nederland gekomen om zich bezig te houden met het vee hier. Deze avond hebben we dan ook samen gebarbecued, het was erg gezellig.
Dinsdag hebben we rustig aan gedaan en zijn 's middags nog naar kids gear geweest om lessen voor de volgende dag voor te bereiden.
Woensdag hebben we leuke lessen gegeven, die de kinderen ook erg leuk vonden. We hebben met verschillende klassen met ballonnen en keersommen. We hadden buiten ballonnen met keersommen neergelegd en de kinderen uit P.2 moesten ze oplossen. Voor P.4 hadden we ballonnen met getallen neergelegd. Ze moesten hierbij keersommen maken waarvan het antwoord het getal op de ballon was. Erg leuk en erg leerzaam. Ze losten de sommen op door gebruik te maken van steentjes, erg slim. Ze maakten hier dan groepjes mee. Met P.5 wilden we 'wie ben ik' doen, alleen waren we even vergeten dat dit een erg verlegen groepje is. Het was dus geen succes.
Donderdag had ik weer even een dipje, maar goed, daar komen we ook wel weer overheen. Gezien we aankomende woensdag vertrekken zien we P.2 voor die tijd niet meer. Daarom hebben we van hen alvast afscheid genomen. We hebben de kinderen hun hand om laten trekken zodat we alle drie straks een boekje met handjes hebben. Als afscheid hebben we de kinderen een doosje wascokrijtjes en een ballon gegeven. Wat waren ze hier blij mee. We hebben deze dag met P.6 'wie ben ik' gedaan, dit ging erg goed. Zelfs de leerkracht die bij ons in het lokaal zat wilde meedoen, heel tof van hem. Ook hebben we deze dag een verse ananas gegeten. Een gesmeer om hem te snijden, maar erg lekker om hem te eten. Ook hebben we nog even met onze benen in de zon gestaan, dus met onze jurk omhoog. Erg charmant.
Vrijdag zijn we bij twee andere scholen wezen kijken in Bukomansimbi. Namelijk de scholen step by step en up hill. Het was erg bijzonder om deze scholen te bezoeken. Na dit bezoek besefte ik me pas hoe goed ze het voor elkaar hebben op kids gear. Na het bezoeken van de twee scholen zijn we met z'n zessen naar Masaka gegaan. Hier hebben we eerst bij Plot 99 patatjes met mayo gegeten. Deze tent is van een Belg, dus we hadden heerlijke frietjes. Daarna zijn we naar het zwembad gegaan, heerlijk. Vervolgens naar onze overnachtingsplek in Masaka.
Zaterdag heeft het zo ongeveer 3/4 van de dag geregend en hebben de hele dag gepuzzeld in onze puzzelboekjes. Ook wel eens lekker. Ook zitten we deze dag precies op de helft van onze reis in Oeganda.
Zondag zijn we rond de middag naar Plot 99 geweest om lekker te eten en daarna Masaka in voor een paar boodschapjes. Dan door naar Bukomansimbi.

Mijn volgende verhaal plaats ik misschien later dan maandag omdat ik niet weet of ik beschik over internet. We gaan dan rondreizen.

Ook wil ik graag iedereen bedanken voor de reacties, wat ontzettend fijn om te zien dat het leuk gevonden wordt om mijn verhalen te lezen. Van elke reactie word ik steeds blij. Bedankt!

Tot slot wil ik (juf) Betty via deze weg van harte feliciteren met haar verjaardag. Met lieve groetjes uit Oeganda!

• 07 April 2014 - 15:50

Nathalie:

Wat klinkt het allemaal goed!
    Voor hoeveel weken gaan jullie nog reizen dan? En waarheen?
    Geniet van alles, het is zo weer voorbij!
    We misten jullie wel erg hoor, in Berlijn! Kan niet wachten tot we weer theeleuten!!
    Veel liefs!!

• 07 April 2014 - 18:45

Alice:

Lieve meid,

Wat ben ik zoooooooo trots op jou!
    Je doet het zo goed :)
    Geniet er elke keer weer van om je verhalen te lezen.
    Zet hem op meid, natuurlijk mis je thuis. Ik begin je nu ook wel te missen hoor!
    Maar voor je het weet ben je hier en wil je weer terug hihi:)
    Wat gaaf trouwens dat jullie gaan rondreizen!

Liefde voor jou xxx

• 07 April 2014 - 20:16

Wim En Annie Sleiderink:

Dag Daniëlle
    Weer met veel plezier je verhaal gelezen.Lekker patatjes gegeten lazen we,nou wij hebben vanavond met de zwemclub in Kampen ook patatjes gegeten bij Plaza dat is bij het nieuwe winkelcentrum in Kampen Het is een soort Wok restaurant .Maar we denken dat jij meer heb genoten van de frietjes dan wij.Jouw opa en oma waren er ook bij .Het verbaasd ons dat het er zo vaak kan regenen dus het is er wel vruchtbare grond.
    Verse ananas is ook erg lekker we zijn 2 jaar geleden in Indonesie geweest daar kreeg je ook verse ananas.
    we hebben vanavond ook gehoord van je reisplannen met vriendiinnen of studie genoten.Nu Daniëlle geniet er van en ik tel altijd de nachten hoe lang of het duurt voor ik weer thuis kom, als ik op vakantie ben.Als je over de helft bent gaat het wel sneller
    Daniëlle het gaat je goed we leven met jouw mee in alles wat je beleefd.
    tot horens Wim en Annie uit Zwolle

• 08 April 2014 - 12:21

Opa&oma:

Hallo meid,

Vanmorgen heb ik je al een e-mail verstuurt, met foto.
    en wat heb je weer een mooi verhaal, vandaag de laatste schooldag, vanmiddag koffer pakken
    en dan morgen vertrekken voor jullie grote avontuur, geweldig,
    gelukkig heb je een grote koffer mee, daar kunnen al de ervaringen mooi mee terug naar
    Nederland . Wat zal je veel te vertellen hebben we mogen wel een heel weekend uittrekken
    om al je gemaakte foto, s te bekijken. Je hebt ook al mooie foto ,s gestuurd.
    Wat heb je leuke dingen gekocht meid.
    We zijn geweldig !!!!! trots op jou.

Dikke knuffel Opa en Oma

• 08 April 2014 - 12:37

Tante:

Hallo meissie...

Weer met veel plezier heb ik je verhaal gelezen hoor... Ik lees dat je gaat beginnen met je rondreis... Ik wens je daar heel veel plezier mee hoor... Wat zul je veel gaan beleven meid...ik kijk nu al uit naar de mooie foto's...
    Geniet met elkaar en doe voorzichtig aan...
    Liefs Tante xxx

• 08 April 2014 - 13:26

Wilco:

Lieve Daantje...(F)

Vandaag begint je "2de hoofdstuk" van je Oeganda avontuur.
    Spullen inpakken en lekker gaan rondreizen...:D (jaloers...:$)

Wordt een top ervaring. De weken zullen nu vast snel gaan...;)
    Geniet er lekker van, je hebt er lang naar uitgekeken en voor
    gespaard.
    Wel blijven appen hé....(A)

Liefs Wilco...(F)

• 08 April 2014 - 15:06

Nianli:

Ha die Daniëlle,

Wat een mooi verhaal weer meid. Geweldig om te lezen, hoe jullie elke keer weer de kinderen op een bijzondere manier de lesstof bij proberen te brengen.
    Het is zo een andere wereld als waarin wij leven.

Het is net als oma al schrijft, je hebt straks wel een weekend nodig om ons alles te vertellen en te laten zien op de foto,s....
    Ook zal de waterrekening stijgen omdat jij zooooo gaat genieten van een lekkere warme, lange douche. haha :-)

En oooh wat zal je bed weer heerlijk liggen na alle harde planken en doorgezakte foam matrasjes!!
    Je laatste dag zit erop bij kidsgear en ik begreep al dat jullie vanaaf als afsluiting pannenkoeken gaan eten. mmm
    Morgen en donderdag solliciteren voor jullie stage het laatste schooljaar. Hopen dat dit allemaal goed mag gaan met skypen. Succes daarmee.

Geniet van jou/jullie rondreis, doe voorzichtig en maak lekker veel foto's.

Liefs Lianne, Paps en Mams / dikke knuffel meid!!!

• 08 April 2014 - 20:20

Wim En Annie Sleiderink:

Dag Daniëlle
    Net even al jouw foto's bekeken schatjes die kindertjes en jij met je mooie jurken Geniet en maak maar mooie foto's de komende tijd Dit blijft altijd in jouw herinneringen, de tijd in Oeganda.
    Veel plezier groet uit het koude en regenachtige Zwolle
    Wim en Annie

• 11 April 2014 - 16:22

Jan Henk & Trijntje:

Hallo Daniëlle

Je schoolperiode is al weer voorbij. Zo te lezen was het een hele ervaring. Maar ook iets waar je veel van kunt leren. En nu lekker ontspannen, genieten en chillen.
    Heel veel plezier met het rondreizen. Veel foto's maken hoor, want we zijn erg benieuwd.

Gr van ons xxx

• 12 April 2014 - 20:52

Oma&Opa:

Hallo Danielle,
    Het was gisteravond fijn met jou te skypen, en wat leuk dat jullie vandaag een tocht van drie en een half uur over het Viktoria meer varen naar de Ssese eilanden om daar voor 1 of 2 nachten te verblijven. En ook fijn dat jullie volgende week naar het nationaal park gaan waar heel veel dieren te zien zijn, en goed dat jullie hebben gekozen voor auto met chauffeur/gids dan krijg je ook uitleg over alles wat je ziet.geweldig wat zal je genieten van de week, en veel foto, s maken hoor, we trekken er veel tijd voor uit om ze allemaal te bekijken.
    Liefs en een dikke knuffel, doe voorzichtig.
    Opa & Oma

• 18 April 2014 - 11:42

Trudy En Jelle:

Hallo Danielle,

Eindelijk weer een berichtje van ons. Je bent nu met de rondreis bezig en hopen dat je veel ziet, denken van wel. Je zult nu ook wel heel veel foto's maken, wordt inderdaad veel tijd uittrekken om straks alle foto's te zien en verhalen te horen. Geniet van deze mooie rondreis, want voor je weet ben je weer thuis. Lezen bij opa en oma dat jullie volgende week naar het nationale park gaan, dit moet erg mooi zijn, heb het op tv gezien maar in het echt zal het veel mooier zijn. Maak maar veel foto's, alweer!!!!. Hopelijk heb je binnenkort weer internet om weer een mooi verhaal te schrijven, kijken er nu al weer naar uit.
    Nou meid geniet ervan en tot de volgende keer.

Dikke knuffels en veel liefs
    Trudy en Jelle en ook van de poepie's